استفاده از keyword planner گوگل بدون کارت اعتباری و کمپین

اهمیت رنگ ها در طراحی وب
آبان ۲۲, ۱۳۹۶
بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای جدید (اینفوگرافیک)
دی ۹, ۱۳۹۶

ابزار keyword planner گوگل یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین ابزارهایی است که برای یافتن کلیدواژه می‌توان از آن استفاده کرد. با این حال از چند سال پیش این ابزار از حالت رایگان خارج شد و تنها در اختیار کسانی قرار گرفت که از ابزار Adwords گوگل استفاده می کنند. در این مطلب کوتاه به شما آموزش می دهیم که چگونه بدون داشتن کارتهای اعتباری بین المللی مثل ویزا و مستر و بدون ساختن کمپین تبلیغاتی، از این ابزار استفاده کنید.

چگونه بدون کمپین از Keyword planner گوگل استفاده کنیم

از چند سال پیش که تحریمهای مختلفی علیه ایران اعمال شد، وبسایت‌های گوناگونی خدمات خود را بر روی ایرانیان محدود کردند. یکی از پرکاربردترین آنها را گوگل ادوردز بود. این وبسایت از هفده سال پیش فعالیتش را آغاز کرد و به اصلی ترین منبع درآمد شرکت گوگل تبدیل شد. متاسفانه در حال حاضر (۲۰ آذر ۹۶) این سرویس با آی پی ایران باز نمی‌شود و حتی در صورت استفاده از آی پی کشورهای دیگر، محدودیت‌های زیادی برای استفاده از آن از ایران وجود دارد. از جمله عدم امکان پرداخت هزینه با سیستم بانکی ایران و همچنین عدم امکان استفاده از دامنه‌های ir در آگهی.

با اینحال امروز ما به دنبال روش‌های استفاده از این سیستم نیستیم (چرا که آموزش‌های با کیفیت زیادی در این زمینه پیش از این به زبان فارسی ایجاد شده است.) صحبت ما در مورد ابزار جستجوی کلمات کلیدی گوگل است. با توجه به اینکه در اولین ورود به گوگل ادوردز به سمت ساخت کمپین هدایت می‌شوید و این کار از داخل ایران قابل انجام نیست، پس مراحل زیر را برای استفاده از keyword planner گوگل بدون نیاز به ساخت کمپین انجام دهید.

  1. اگر ندارید یک اکانت گوگل بسازید. به زبان ساده، یک Gmail بسازید. آی پی خود را به کشوری غیر از ایران تغییر دهید. ترجیحا آمریکا.
  2. عبارت Google keyword planner را در گوگل جستجو کنید. دقت کنید که معمولا گزینه‌های اول تبلیغات هستند، آنها را در نظر نگیرید و وارد گزینه‌ای شوید که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.گوگل سرچ کنسول
  3. در صفحه باز شده روی Sign in در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و مشخصات ورود به اکانت گوگل خود را وارد کنید.
  4. پس از ورود با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد. دقت داشته باشید که بر روی دکمه Continue کلیک نکنید. بلکه روی لینک Skip the guided setup کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.استفاده از keyword planner گوگل بدون کمپین
  5. در این صفحه نیازی به انجام کار خاصی نیست. با این حال می‌توانید کشور مورد نظرتان را تغییر دهید. با توجه به اینکه ممکن است بعدا نیاز به پرداخت داشته باشید، برای آگاهی از هزینه‌ کلیدواژه ها بهتر است آن را بر روی کشور آمریکا و ارز دلار آمریکا قرار دهید. با این حال اگر فقط می خواهید از این ابزار استفاده کنید اجباری در این انتخاب نیست.انتخاب کشور و ارز در گوگل ادوردز
  6. صفحه بعدی که برای شما باز می شود در واقع صفحه ای است که نمایی کلی از وضعیت کمپین های شما را به نمایش می گذارد. از آنجایی که شما کمپینی ندارید، نمایی شبیه تصویر زیر را مشاهده می کند. در این صفحه روی علامت آچار که در تصویر مشخص شده است کلیک کنید.نمای کلی کمپینها در گوگل ادوردز
  7. منویی که برای شما باز می شود، عملکردهای مختلفی را که می توانید در این سرویس انجام دهید به نمایش می گذارد. روی Keyword planner که در تصویر مشخص شده است کلیک کنید.انتخاب Keyword planner در سرویس Google adwords
  8. در نهایت به صفحه زیر خواهید رسید. در این صفحه می توانید از راهنمایی هایی که در سمت راست صفحه به شما شده است استفاده کنید. این آموزشها شما را برای استفاده از سرویس Google Adwords آماده می کند. با کلیک کردن بر روی گزینه ای که در تصویر مشخص شده است، می توانید شروع به استفاده از ابزار Keyword planner گوگل کنید.استفاده از Google keyword planner بدون ساخت کمپین

ارگانیک یا پرداختی؛ کدام بهتر است؟

هر دو! برای یک کسب و کار نمی توان مشخص کرد که فقط از روش ارگانیک برای توسعه کسب و کار استفاده کند یا فقط از روشهای پرداختنی مثل Adwords. شاید بتوان گفت این دو به نوعی مکمل همدیگر هستند. تبلیغات بدون داشتن محتوای مفید و وبسایتی با UI مناسب تنها بودجه شما را هدر می دهد. از طرفی اگر فقط بر روش ارگانیک تکیه کنید، مدت زیادی زمان لازم است تا به اهداف خود برسید و گاهی در رقابت با سایر بازیگران بازار سهم خود را از دست می دهید. پس می توانید از ابزارهایی نظیر کیورد پلنر گوگل هم برای تولید محتوای مفید و مورد نظر کاربران و هم برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اگر این مطلب به شما کمک کرد، برای دیگران ارسال کنید.

لذت خواندن در اشتراک گذاری آن است :)
بهمن محدثی
بهمن محدثی
مدیر پشتیبانی مشتریان بوریا، نویسنده و ویراستار وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *