یافتن کلمه کلیدی مناسب
استفاده از keyword planner گوگل بدون کارت اعتباری و کمپین
آذر ۲۲, ۱۳۹۶

کسب و کار تازه‌ای راه‌اندازی کرده‌اید و می دانید یا شنیده‌اید که بازاریابی محتوا روش نوین بازاریابی امروز است. چه کار می‌کنید؟ بازاریابی محتوایی بهترین روش برای یک کسب و کار تازه است که از طریق آن می‌تواند تاثیری ماندگار بر مخاطبانش بگذارد. اگر یک کسب و کار جدید راه اندازی کرده‌اید و مایلید بر روی وبسایت خود از این روش استفاده کنید، ما در این اینفوگرافیک مراحل آن را برای شما توضیح دادیم.

۱- دانش خود را درباره بازاریابی محتوا بهبود دهید

بازاریابی محتوایی مسیر درست بازاریابی امروز است. دانش خودتان را در مورد این روش افزایش بدهید. با جستجوهایی نظیر «بازاریابی محتوا» یا معادل‌های انگلیسی نتایج بسیار خوبی پیدا می کنید. برای شروع می توانید این مطلب بوریا را بخوانید.

۲- بودجه‌ای که مایلید برای این روش هزینه کنید را مشخص کنید

با این تصور که بازاریابی محتوا روشی ارزان است به موضوع نگاه نکنید. منطقی فکر کنید. سوال از شرکتها و فریلنسرها می تواند شما را به نرخی منطقی برساند.

۳- کلیدواژه‌های صنعت خود را بشناسید

برگزاری جلسات طوفان مغزی، روش‌ اسکمپر، بررسی رقبا و بخش جستجوهای مشابه در پایین صفحه جستجوی گوگل لیست خوبی برای شروع کار در اختیار شما می گذارد.

۴- وبسایت باید مخاطب را به صفحات هدف هدایت کند

وبسایت شما همانند فروشگاه شماست و تولید محتوا مثل کارت دعوت. بنابراین باید کاری کنید تا مخاطب با دیدن سردر فروشگاه به ورود و گشت و گذار و در آن و در نهایت به خرید ترغیب شود. پس پیش از انتشار مطالب به فکر بهبود فنی و کیفی وبسایت خود باشید.

۵- شرکت یا فریلنسر، مساله واقعا این نیست!

اگر تکلیفتان با خودتان مشخص است انتخاب یک شرکت یا فریلنسر برای انجام امور محتوایی بسته به حجم کار و بودجه، توسط شما قابل انتخاب است. نظر من برای یک کسب و کار جدید، فریلنسر هست.

۶- تقویم تولید محتوای خود را تدوین کنید

شما تا اینجا کلیدواژه‌ها، بودجه و نیروی تولید محتوا را در اختیار دارید. نوبت به تهیه یک تقویم تولید محتواست که نوع و بازه تولید محتوا را در آن مشخص کنید. گوگل کلندر ابزاری رایگان برای این کار است.

۷- ابزارهای آنالیز مختلف را بر روی وبسایت خود نصب کنید

آنالیز و بهبود مستمر رابط و تجربه کاربری و همچنین کیفیت محتوا، ضمانت اثرگذاری و ماندگاری تولید محتواست. گوگل سرچ کنسول، هات‌جار و گوگل آنالیتیکس ابزارهای خوبی برای شروع کار هستند.

با مخاطبانتان صحبت کنید (تلفن، چت، ایمیل) و با لحن و کلماتی که استفاده می کنند آشنا شوید.

۸- دیگران را به مشارکت دعوت کنید

تولیدکنندگان محتوا معمولا اصول CTA را در متن رعایت می‌کنند. شما هم مطالبتان را برای افراد و گروه‌های مختلفی که به موضوع مورد نظر علاقه دارند بفرستید و از آنها بخواهید نظرشان را همانجا بنویسند و برای دوستانشان بفرستند. درخواست مستقیم بهترین اثرگذاری را دارد.

۹- دلسرد نشوید

اثرگذاری بازاریابی محتوایی با گذر زمان مشخص می‌شود. با انجام این مراحل و تولید محتوای با کیفیت پس از مدتی تاثیر آن بر ترافیک وبسایت‌تان را می‌بینید. اگر برای پذیرش و قراردادن بازدیدکنندگان در قیف مشتری سازی خود نیز به درستی عمل کنید، نتیجه آن را در فروش (هدف نهایی) خواهید دید. موفق باشید 🙂

بازاریابی محتوایی بسیار گسترده و در عین حال جذاب است. این سه جمله را به خاطر داشته باشید. تولید مستمر محتوای با کیفیت، بررسی رفتار و کلیدواژه‌های مورد نظر مخاطبان، بهبود روند تولید محتوا و تجربه کاربری.

در این اینفوگرافیک به طور خلاصه به مراحل مورد نیاز یک وبسایت پرداختیم. اما تولید محتوا محدود به وبسایت نیست. آیا می دانید برای داشتن کمپینی موفق به چه ابزارهایی نیاز دارید؟ بوریا به سوالات شما پاسخ می دهد. با ما در تماس باشید

۰۲۱-۸۸۹۱۲۸۹۸

لذت خواندن در اشتراک گذاری آن است :)